mandag den 24. august 2009

Genbanken hviler ud.


Her ligger måske faderen til din bøf med krøsus-krøller ned ad nakken. Jeg  gætter på, at det er en charolais og imponeres af muskelmassen og af det faktum, at kvæg også kan fremvise noget, der ligner en veltrænet sixpack. 
Der var ikke meget hegn mellem ham og jeg. Østenvinden blæste flittigt og fik fat i mit tørklæde, så det blafrede om ørene på mig. Jeg synes, jeg så et glimt af interesse i hans øjne og så kan det nok være, at jeg fik benene på nakken og kom i sikkerhed i bilen.

8 kommentarer:

  1. Det er åbenbart ikke tyrefægter, du drømmer om at blive ;-)

    Mærkeligt dyr at se på. Jeg vidste ikke, at man kunne krydse en ko med en løve ...

    SvarSlet
  2. Rasmine - ikke det fjerneste tyrefægter i mig. Og ja løve-ko ha-ha, det er en god sammenligning.

    SvarSlet
  3. Hvor er han smuk! Den race har jeg aldrig set - men han ser meget muskuløs ud, en rigtig præmietyr. Gad vide om det er en albino ...

    SvarSlet
  4. Madame - nej han er ikke albino, for på den anden side af vejen gik alle hans køer og kvier, ligeså fine lyse. Du får lige et billede ovenfor.

    SvarSlet
  5. En tyr med veltrænet sixpack! Tja, hvorfor ikke ;-).

    Jeg tror i øvrigt også, at jeg ville have skyndt mig væk, hvis der havde været optræk til tyrefægtning!

    SvarSlet
  6. Bente- det var nok mest min refleks angst. Kæmpestor var han, - som en klippe i klitten. Men i virkeligheden var han måske nok lidt mere som tyren Ferdinand.

    SvarSlet
  7. Han ser meget sød og rar ud. Hvem ejer disse charolais? :)

    SvarSlet
  8. Du kan se mere og købe kød mm. på http://krogensgaard.net/

    SvarSlet