torsdag den 20. august 2009

Kvarteret er tørlagt

Nys hjemkommet fra vest finder jeg hele kvarteret tørlagt. Et gammelt vandrør er sprunget i Vestergade, så ikke een dråbe vand kommer der ud af hanerne.
Alle planer gik i vasken (sic), - intet bad, ingen pasta, farvel til kaffe og den præventive vasken hænder rent forebyggende mod influenzatruslen kan vi også godt kaste over bord (sikke mange metaforer, der pludselig refererer til vand). Overraskelsen kommer måske fra vest i form af denne sorte sky, der lige så stille sniger sig ind på byen. Hvis vi nu ender med vand i kælderen på en dag, hvor der ikke er noget i hanerne er ironien fuldendt. 
Tror jeg ifører mig gummistøvler og opsøger en cafe uden for skadeszonen for en trøstekaffe eller to.

5 kommentarer:

  1. Her er skyerne ankommet og regnen startet...

    SvarSlet
  2. Øv, hvor irriterende. Sådanne sitautioner kalder bestemt på trøstekaffe ;-).

    Ja, der er varslet skybrud over Jylland og Fyn, siger DMI. Her skulle det bare blive til et par byger i løbet af natten. Håber ikke, du får det for vådt!

    SvarSlet
  3. Per og Bente - Endnu ingen vand - ikke engang det mindste lillebitte dryp fra hverken haner eller skyer. Til gengæld er de første kæmpe tordenbrag begyndt at løsne vinduesruderne. Jeg kan se på DMI at det meste falder hos Per og omkring den jyske højderyg.

    SvarSlet
  4. Øv, sikke noget - jeg håber, du har fået vand i hanerne igen!
    Egentlig burde man jo have en beholder med vand stående til den slags situationer ...

    SvarSlet
  5. Madame - kort efter jeg skrev den forrige kommentar kom der vand fra skyen og her til morgen var der heldigvis vand i hanerne og tørt i kælderen. Pyh, bare tanken om en morgen med 2 teenagere og ingen vand i bruseren - det havde været en udfordring ;-)

    SvarSlet