søndag den 16. august 2009

Insekternes paparazzi-plage.





Det var jo ikke meget jeg fik læst i bogen, for rundt omkring bassinet svirrede det med sommerfugle og insekter af alle mulige slags. Blæsten gjorde det til en udfordring at få billederne skarpe, men efter et par hundrede forsøg.... (!) eller så'en... er det da endt med nogle, hvor man både kan se pollen og hår på biens ben. Selv sommerfuglestøvet kan man se.
Ja, ja - jeg er vist let at underholde og jeg har overvejet at melde kabeltv fra.

6 kommentarer:

  1. Ha ha ... så er vi to :-). Jeg kan også blive helt fortabt, når jeg står og lurer på insekter gennem objektivet. For jo, det er faktisk mere interessant end temmelig mange tv-programmer!

    SvarSlet
  2. Bente - hvilket kamera har du, Bente? For jeg må jo indrømme, at jeg er ved at være lidt bidt af det, og kan godt se at man ikke kan fortsætte med den helautomatiske version, selvom det passer mit meget lidt teknologiske temperament godt.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle smukke billeder du har taget! Jeg kan se, at nogle af insekterne går med pels ;) Det blæste så meget, at jeg havde svært ved at fotografere de små vingede væsener - og jeg har aldrig set så mange sommerfugle som i dag.

    SvarSlet
  4. Madame - Måske var det i anledning af vejret, de havde iført sig pelsen, for her blæste det også bravt. Mange af billederne var der slet ikke noget på, da blomst med bi og det hele var blæst ud af fokus ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg har et Nikon D40 (spejlreflekskamera), som efterhånden er to år gammelt. Jeg har fotograferet meget 'helautomatisk' med det, men er efterhånden blevet nysgerrig og er gået på opdagelse i funktionerne. Men ... det kniber lidt med tålmodigheden ;-).

    SvarSlet
  6. Bente - ja, det er nok et spejlrefleks jeg skal have opgraderet til - men nu skal jeg lige have slidt dette her lille "let-lettere-leica" op.

    SvarSlet