fredag den 14. august 2009

Papirklip af den fineste slags.










Kraftigt inspireret af Madame's nisser i størrelse X-small vil jeg forfølge den gryende julestemning og her slukøret, og alligevel lettere begejstret, afsløre, at der var noget julepynt, vi aldrig fik taget ned. 
Trods utallige opfordringer fra hustandens yngste beboere, har jeg stædigt fastholdt julestemningen, under dække af, at det er helårsegnet, for jeg kan simpelthen ikke nænne at vaske papirklippene ned. De er klippet i groft håndlavet papir og har derfor en naturlig grænse for, hvor detaljeret der kan klippes. Men lyset falder så fint ind gennem papirets grove struktur, at jeg nyder dem hvergang jeg kigger ud, så jeg satser på, at de tager en runde mere... og måske endnu een. 

9 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke, Suzanne! Jeg kan godt forstå, du ikke nænner at tage dem ned - det er synd kun at have glæde af dem en måned om året.
    Jeg har en julelampe, der hænger fremme hele året - en søvfarvet, rund lamper, der er stukket guldfarvede småbitte 'æbler' ind i og andre ting fra naturen. Den hænger i et vindue og giver den dejligste hyggebelysning ;-)

    SvarSlet
  2. Madame - nu er der så eet område, hvor vi påstå at vi er i god tid og velforberedte ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med papirklip. Dine er meget fine, og jeg kan godt forstå, at du nyder dem udenfor sæsonen.

    SvarSlet
  4. De er smukke og kun selve husstanden ved, at de tilhører kategorien juleklip. Nej, jeg ville også lade dem blive siddende hele året.

    SvarSlet
  5. Sifka - ja det er en fornøjelse at folde klippet ud, når man er færdig, man blir' altid glædeligt overrasket.

    Annette - tvivlen bunder jo nok i at vi i decembers kaldte dem for snekrystaller, men godt at høre, at du også mener de er sæsonresistente.

    SvarSlet
  6. Stjernestunder holder også udenfor sæsonen.
    De er meget smukke og det der øjeblik hvor man folder ud er en lille stjernestund!

    SvarSlet
  7. Hanne - du har ret, - det er en helt særlig og uforudsigelig fornøjelse at folde dem ud.

    SvarSlet
  8. Wauw! Hvor er de flotte. Sikken et tålmodighedsarbejde det må være at klippe dem! Og ... de er da ikke så julede, at de stikker i øjnene på denne årstid, synes jeg ;-).

    SvarSlet
  9. Bente - det går hurtigere end man kan forestille sig og der kræves ingen særlige evner. Foldningen forærer hele magien ;-)

    SvarSlet