fredag den 21. august 2009

Iført praktisk sydvest

Der er nogen, der er mere velforberedte end andre og altid har en paraply i lommen, eller et regnslag i tasken. Så er der nogen, der uanset vejret, nægter at iføre sig noget, der ligner afværgende foranstaltninger; til denne kategori kommer teenagere, der på den anden side heller ikke kan lide at blive våde. Det er heldigt, at Århus er nogenlunde tæt befolket med bybusser - ellers kom de da vist aldrig i skole.
Måske skulle man have været mor til et par altid velforberedte hasselnødder. 

4 kommentarer:

  1. Jeg husker det som var det i går - min søn gik i Converse lærredsstøvler året rundt. Det er vist lidt det samme som dine teenagere, der ikke bruger regntøj eller paraply :-)

    SvarSlet
  2. Madame - jeg tror du har ret - det er et aldersbetinget oprør mod snusfornuftige mødre, der hele børnehaven igennem har sørget for at de var tørre og trygge;-)

    SvarSlet
  3. He he ... det lyder umiskendeligt som noget, jeg kender her fra huset ;-) .

    I øvrigt får jeg kontant afregning for alle de formaninger, jeg gennem tiden er kommet med ang. at huske regnetøj. Kommer jeg pjaskvåd hjem, fordi jeg har glemt regntøj, kigger teenageren overbærende på mig og siger med væste morstemme: Du skal altså huske at tage regntøj med, når der er udsigt til regn.

    Hmmm ... så kan jeg lære det, kan jeg :-).

    SvarSlet
  4. Bente - ja det der "spejl" kan godt komme bag på een.

    SvarSlet