fredag den 10. juli 2009

CO2 neutralt køkken-aggregat 1

Denne pisker har fulgt mig i mange år - den passer lige ned i et af de gamle sylteglas og larmer ikke mere end højst nødvendigt. Og den er uundværlig, når sommerens yndlingsdessert skal produceres: marengs med hindbærskum. 
Der er dog noget ved dette elskede køkkenredskab, som jeg ikke helt har gennemskuet og som giver anledning til spekulationer - for på låget er der printet 3 bogstaver: ESA.
European Space Agency, spørger jeg bare? 
Kan det virkelig være sådan, at en lille køkkenredskabs-iværksætter-virksomhed engang i -30'erne eller 40'erne har udviklet sig til et europæisk rumagentur. Og er det så ironisk nok industri- og rumhistorie på baggrund af dette lille CO2 venlige piskeris, som en tidlig og lavpraktisk forløber for måneraketten? 
Hvis det er tilfældet, øjner jeg helt nye horisonter for de iværksættere, jeg har kontakt med via mit arbejde med at fordele EU-midler gennem landdistriktsprogrammet. En ydmyg start kan være begyndelsen på noget uendeligt stort og vidtrækkende.
You'll reach the moon.............

Ingen kommentarer:

Send en kommentar