mandag den 13. juli 2009

Emnet er "Urbant"

Har i min leg forsøgt at deltage i et mandags-foto-emne om "det urbane", men er faktisk blevet usikker på om jeg har gjort det rigtigt - eller om invitationen var åben for alle. Det er Koselig, der foreslår emnet, og hvis jeg har trængt mig på i en privat leg, undskylder jeg. 
Men... her kommer så mit bud på dét urbane, som de fleste byer mangler, fordi man i årevis har fjernet bænkene fra bybilledet: 
Gode siddepladser (med ryglæn forstås), hvor man bare kan sidde, betragte og falde i staver. Her fra torvet i Ringkøbing.

10 kommentarer:

  1. Mandagstema er åbent for alle.
    Du har på glimrende vis bragt et urbant billede!

    SvarSlet
  2. Takker - jeg blev noget i tvivl om, om jeg som nybegynder havde fjumret rundt og overtrådt usynlige regler. Men det er en sjov leg I har gang i, og jeg er glad for, at den er åben.

    SvarSlet
  3. Så nydelig en benk - og det er veldig koselig å sitte på en sånn og observere livet rundt seg:o) Og det er alltid koselig med flere deltakere!

    SvarSlet
  4. Jeg tror faktisk, den hedder en københavnerbænk, selvom dette eksemplar næsten står med fødderne i Vesterhavet. En god bænk at spise is på......;-)

    SvarSlet
  5. Veldig bra! Mandagstema er for alle og du tolker som du vil! Jeg synes du virkelig har fått frem prikken over i`en i det urbane ;-)

    SvarSlet
  6. Utrolig flott tolket. Den benken kunne jeg gjerne ha hatt i hagen :)

    SvarSlet
  7. Etter å ha gått rundt i urbane omgivelser, så må den benken være god å sitte på. Der kan man sitte og filosofere over alt mulig og la byen holde på med sitt!

    Petunia

    SvarSlet
  8. Hvis I en dag kommer til vestjylland, gir' jeg en is på bænken.

    SvarSlet
  9. Trevligt att du tittade in hos mig och berättade om Helsingborgs hamn! ;-) Vi ses kanske igen!?

    Marie

    SvarSlet
  10. Hej Marie - I lige måde, jeg vil se om ikke jeg kan følge med i mandagstemaet. Det er en sjov leg.

    SvarSlet