fredag den 17. juli 2009

Tidsler med torne og digitalis med underbid




Den Økologiske Have i Odder har fyldt harddisken med så mange blomsterbilleder, at man helt begynder at blive bange for den intellektuelle habitus. Men indrømmet, smukt er det lige nu, hvor stauderne har deres primetime. Heldigvis var der også mere robuste arter, som de smukke tidsler, der kunne holde en på jorden og forhindre det helt store romantiske selvsving. 
Morsomst af alt var dog den uudsprungne digitalis, der har svære mindelser om en indavlet bister bulldog med kraftigt underbid.  
De øvrige blomster bliver strøet på bloggen med behersket hånd, så jeg ikke udfordrer en gryende havelængsel.

6 kommentarer:

  1. Var i haven for en 14 dages tid siden, til en rundvisning blandt krydderurterne og jeg ærgede mig over at jeg ikke havde taget kamera (og notesblok) med.

    Det er et virkeligt fedt sted og jeg køber mig fattig i krydderurter når jeg er det - ret farligt at det ligger på vejen lige mellem vores sommerhus og Odder, så man kommer forbi hver gang man skal ud og handler

    SvarSlet
  2. Du har ganske ret, det er et dejligt sted - din løsning må være at tage til Århus og handle. Så er der kun museumsbutikken på Moesgaard på vejen ;-)

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder! Jeg må bestemt ind og se haven, når jeg næste gang er på de kanter. Tidsler og ukrudt i det hele taget er egentlig så utroligt smukt :-)

    SvarSlet
  4. hmmm - vidste slet ikke at de havde en butik - så må jeg jo ind og se, hvad er der af gode ting at hente der...

    SvarSlet
  5. Blev så inspireret af din kommentar 'hjemme hos mig', at jeg lige måtte forbi og læse om Den økologiske Have her hos dig. Overvejer faktisk at kigge forbi Odder, næste gange vi skal til Jylland - for nu må jeg altså snart se den have!

    SvarSlet
  6. Bente - prøv at check hjemmesiden eller turistbureau'et, for det er helt klart sjovest, når der er marked eller andre aktiviteter i haven. God fornøjelse.

    Madame - det kunne være skønt at lave en have, med alle de ugleseete planter.

    Visitsen - det er ved at være noget tid siden jeg har været der, men jeg tror ikke det er der, du forkøber dig ;-)

    SvarSlet