onsdag den 22. juli 2009

Kan punkterfri dæk punktere?

Ja, det kan de så godt. Jeg har det håndgribelige bevis lige her på baghjulet - og endda på den allerførste køretur. 
2 damer i deres bedste alder, 2 spritny cykler og en dejlig køretur rundt om Brabrandsøen. Cyklen er lige afhentet efter nøje udvælgelse og høj lovprisning af de punkterfri dæk, som de såmænd har en overskåret model af i forretningen, på pædagogisk vis med isatte tegnestifter, der slet ikke når halvvejs gennem gummiet. 
Er der ikke noget om, at hvis det regner på ens bryllupsdag betyder det rigdom og lykke? Kan det i nødstilfælde overføres på cykler? Hvis man punkterer på den første cykeltur, sker det ikke igen eller....?
Under alle omstændigheder kørte den som en drøm, lige til jeg blev nødt til at trække resten af vejen hjem.
Den er også god at trække med......også uden propel......

2 kommentarer:

  1. Jeg havde engang en lyseblå cykel med punkterfri dæk. På den første tur jernede et stort fedt glasskår sig ind i dækket, så jeg tror snarere, at det er cyklens farve, der er afgørende;)

    SvarSlet
  2. Så for den ... så må jeg jo ha' en omlakering. Det ender med at blive en dyr affære;-)

    SvarSlet