søndag den 26. juli 2009

Grib den nærmeste bog og leg med.

Grib den bog der er tættest på dig. Gør det lige nu!
Gå til side 56.
Find den femte sætning.
Skriv den i kommentarfeltet.
Led ikke efter favoritbogen, den mest cool eller intellektuelle bog. Brug den nærmeste bog!

En lille leg fra facebook. Jeg kan hilse og sige at det var en skæbnestung sætning, jeg fandt i P.O. Enquist. Det var lige før, jeg brød reglerne og greb ud efter en bog længere væk.
Nu er jeg startet på Haruki Murakami: en vild fårejagt. Sætningen her lover - på sædvanlig Murakami'sk facon - ganske godt for resten af bogen: 
 
"Så længe det kun var et skud, kunne han stadig være hr. Tilforladelig, men det var ikke til at sige, hvornår han ganske tilforladeligt vil fortsætte med skud nummer to."

Hvad siger din nærmeste bog?  

8 kommentarer:

  1. Jeg var på den leg sidste år - se selv her :-).

    SvarSlet
  2. Arj, så må jeg rejse mig! Nå, her er den, den nærmeste, og den øverste i bunken:

    "Huset var fyldt af grå mænd i jakkesæt fra kontoret, mænd som klemte hans hånd alt for hårdt, når de tog den."

    SvarSlet
  3. Balje, sb, -n, -r (Retskrivningsordbogen)

    Jeg har desværre ikke andre bøger her :o)

    SvarSlet
  4. Nærmeste bog, Sjöwall & Wahlöö. Jeg har et nostalgitrip, der involverer Martin Beck:

    "Ingen vidste, hvem morderen var, og han var stadig på fri fod."

    SvarSlet
  5. Vi er vist inde i en endnu en krimisommer ;-)
    God læselyst til jer alle.

    SvarSlet
  6. Stieg Larsson "Mænd der hader kvinder"

    "Hvis jeg må komme med en personlig betragtning..."

    SvarSlet
  7. Per - You may - er det et krimikrydstogt du er på? Det ser rigtig spændende ud.

    SvarSlet
  8. Ja det kan man da vist godt kalde det ;-)
    Skal snart "krydse" ind på bog 2 i millenium-serien :-)

    SvarSlet